"Tuhan,

kuatkan aku,

lindungi ku dari putus asa,

jika ku harus mati,

pertemukan aku denganMu"

[Muhasabah Cinta- Edcoustic]

Sunday, January 8, 2012

Everything in life is temporary. So, if things are going good, enjoy it because it won't last forever. And if things are going bad, don't worry bacause it won't last forever either.
                                                                                                                       -khadimulQuran-

be positive in anything! :)


satu cerita pendek pembuka mata. tiada kaitan dengan kata-kata di atas tetapi berdiri di atas satu tujuan yang sama iaitu perkongsian.

seorang yang disegani dijemput memberi ceramah di sebuah program. pada hari berlangsung program, penceramah jemputan itu pergi tersangat la awal. dia pergi untuk menyusun kerusi dan meja. sehingga sampai lah urusetia pelaksana program.

ajk    : kenapa tuan buat semua ni?sedangkan ini adalah kerja kami. tuan adalah orang yang kami jemput.
tuan  : saudara, saya tak tahu mana satu amalan saya di terima Allah. ntah ceramah yang bakal saya ceramah nanti ntah Allah terima atau tak.

Allah.



1 comment:

Anonymous said...

nice story :)